Shampoo Anti-Kelemumur Terbaik Untuk Melegakan Kulit Kepala Yang Mengelupas Berkuping Gatal

Syampu untuk kulit kepala berkuping – Syampu anti-kelemumur terbaik untuk melegakan kulit kepala yang mengelupas,  “Kulat malassezia wujud pada kulit kepala setiap orang,” jelas Pakar Perunding Trikologi dan ahli Institut Pakar Trikologi, Stephanie Sey. “Namun sesetengah orang boleh mempunyai kepekaan terhadapnya yang menyebabkan kelemumur. Faktor gaya hidup juga boleh menyumbang kepada masalah ini, seperti tidak mencuci rambut anda dengan cukup kerap dan menyapu minyak pada kulit kepala. Syampu kosmetik dan penjagaan rambut tidak merawat punca jadi adalah penting untuk menggunakan rawatan dengan bahan aktif untuk membantu mengawal dan merawat punca serta gejala dengan berkesan.”

Walaupun kelemumur dalam erti kata klinikal adalah tebal, melekit dan kuning, selalunya masalahnya adalah kulit kepala yang kering, mengelupas dan boleh dijaga dengan lebih mudah dengan syampu anti-kelemumur dan beberapa helah mudah. “Banyak menguruskan kulit kepala kering adalah mengambil pendekatan yang bijak dan melihat apa yang sesuai untuk kes individu anda,” nasihat Tom Smith pendandan rambut terkemuka dan Pengarah Kreatif Antarabangsa evo. “Tindakan terbaik adalah meningkatkan fungsi penghalang dan keseimbangan kulit kepala. Cuba syampu lebih atau kurang kerap untuk melihat sama ada ia membantu, menggunakan air sejuk. Kemudian, jika kulit kepala anda masih sangat berminyak, gatal atau mengelupas, syampu dua kali dan bilas dengan baik untuk memastikan kulit kepala dibersihkan dengan betul.

“Elakkan menggaru: sebaik sahaja anda bermula, anda boleh menyebabkan lebih banyak kemudaratan daripada kebaikan. Cuba ikat rambut yang lebih panjang kerana kurang pergerakan folikel bermakna kurang kegatalan dan sentiasa syampu selepas bersenam supaya kulit kepala anda tidak jengkel oleh peluh. Juga ingat bahawa mereka yang memakai rambut mereka lebih pendek selalunya dapat melihat serpihan kering lebih banyak kerana mengelupas terperangkap pada rambut yang lebih panjang daripada gugur dan ke bahu.

Bukan sahaja sepuluh syampu anti-kelemumur ini berkesan dan menyenangkan untuk digunakan, mereka juga tidak akan menarik perhatian pada rak bilik mandi.

Syampu Semulajadi untuk Mengubati Kulit Kepala Kering dan Rambut Gugur

Jika anda mengalami kulit gatal, anda mungkin tertanya-tanya sama ada anda boleh melakukan apa-apa mengenainya. Satu kajian dalam Journal of Allergy & Clinical Immunology mencadangkan bahawa penggunaan perapi rambut secara tetap boleh membantu memperbaiki kulit kepala anda yang kering, dan anda tidak perlu mencuci rambut anda selepas itu! Kajian yang diterbitkan tahun lalu mendapati bahawa penggunaan perapi secara tetap menghalang kerosakan pada kulit kepala. Bukan itu sahaja, ia juga meningkatkan kualiti rambut dan mengurangkan penampilan kelemumur. Perapi yang digunakan dalam kajian itu didapati mempunyai ciri anti-radang dan antioksidan yang sama seperti yang terdapat dalam aloe vera dan cuka sari apel.

Kulit kepala yang kering boleh membuat hidup sengsara. Syampu ialah salah satu perkara yang anda mungkin tidak suka untuk menggunakan pada rambut anda-tetapi kadangkala anda perlu. Syampu boleh membantu menjadikan rambut anda kelihatan lebih sihat, dan syampu boleh membantu memberikan rambut anda kelembapan yang diperlukan untuk kelihatan sihat. Tetapi terdapat juga banyak jenis syampu—dari shampoo pelembap kepada syampu anti keriting kepada syampu untuk menghilangkan kelemumur—yang boleh membantu anda mendapatkan hasil terbaik untuk rambut anda. Jadi, yang manakah syampu terbaik untuk kulit kepala kering? Jika anda mempunyai kulit kepala yang kering, anda boleh menggunakan syampu yang telah direka khas untuk rambut kering. Syampu ini biasanya mengandungi minyak semula jadi dan pelembap. Anda juga boleh menggunakan beberapa produk yang disertakan dengan minyak kelapa. Selepas anda mencuci rambut anda, biarkan ia kering di udara. Kemudian, sikat rambut anda, beri perhatian khusus pada lapisan atas rambut.

Beberapa Syampu Terbaik untuk Rambut Kelemumur

Jadi, apakah Syampu Kelemumur yang terbaik? Bukan hanya satu Syampu Kelemumur yang terbaik. Terdapat beratus-ratus jenis syampu yang berbeza di pasaran hari ini, tetapi kebanyakannya direka untuk digunakan dua kali seminggu atau lebih kerap. Ini menjadikan ia sesuai untuk kegunaan harian, tetapi kurang berkesan untuk kegunaan jangka panjang. Apakah jenis syampu yang patut anda gunakan? Jika anda terdedah kepada serpihan, anda harus menggunakan syampu yang mengandungi sulfat dan paraben. Ini adalah bahan kimia yang akan memecahkan kepingan, sambil membantu mengekalkan kulit kepala anda sihat. Elakkan syampu yang mengandungi bahan seperti alkohol, propylene glycol, sodium lauryl sulfate, sodium laureth sulf.

Cara terbaik untuk menghilangkan kelemumur adalah dengan menggunakan gabungan syampu dan perapi khas. Syampu / shampoo dengan sulfur di dalamnya tidak selamat untuk rambut anda. Satu-satunya perkara yang boleh anda lakukan ialah mencuci rambut anda dengan kerap. Mencuci rambut seminggu sekali tidak mencukupi. Anda perlu mencuci rambut anda dua kali seminggu supaya anda tidak mendapat sebarang pembentukan. Anda juga harus menggunakan perapi yang mempunyai sulfur di dalamnya. Ini akan membantu menghilangkan kelemumur.

Terdapat banyak perkara berbeza yang boleh anda lakukan untuk menghilangkan kelemumur. Sesetengah daripada mereka mahal, tetapi yang lain murah. Jika anda perlu membelanjakan wang, terdapat banyak syampu dan rawatan yang tersedia untuk menghilangkan kelemumur. Tetapi terdapat beberapa yang murah juga. Anda hanya perlu menggunakannya. Antara cara paling murah untuk menghilangkan kelemumur termasuk menggunakan syampu yang diperbuat daripada cuka atau menyapu cuka pada kulit kepala anda. Anda boleh mendapatkannya di kedai runcit tempatan anda. Pilihan lain ialah meletakkan bawang putih yang dihancurkan di atas kepala anda dan biarkan selama kira-kira lima belas minit sebelum membilasnya. Anda boleh mendapatkan syampu kelemumur jenis ini di mana-mana kedai makanan kesihatan.

Shampoo Untuk Kulit Kepala Kering dan Mengelupas Berkuping Gatal

Kérastase Specifique Bain Anti-Pelliculaire Shampoo

Dalam formula yang tebal dan mewah, syampu anti-kelemumur ini berfungsi dengan baik pada jenis rambut kering dan berminyak. Kaya dengan lazat tanpa rasa berat, ia berfungsi dengan mudah menjadi buih yang lazat, jadi anda tidak perlu menggunakan banyak untuk merasakan sensasi sejuk pada kulit kepala yang mengurangkan keinginan untuk menggaru serta-merta.

Asid salisilik mengelupas dan membersihkan dengan lembut, manakala dua molekul anti-kelemumur mempunyai ciri antikulat dan antibakteria yang kuat, jadi rambut dan kulit kepala mendapat manfaat jangka pendek dan panjang. Setelah rambut kering, ia berasa lembut dan bersih mewah – walaupun pada keesokan harinya – dan masih terdapat kesan bau bunga yang elegan melaluinya,

Head & Shoulders DERMA XPRO Hydrating Anti Dandruff Shampoo

Kemungkinan besar jenama pertama yang terlintas di fikiran untuk menangani kelemumur, Head & Shoulders memenuhi untuk setiap jenis keperluan rambut dan kulit kepala yang mudah mengelupas yang anda boleh fikirkan. Ditujukan terutamanya kepada mereka yang mempunyai kulit kering pada kulit kepala, syampu penghidratan ini mengandungi bahan aktif piroctone olamine yang terbukti secara klinikal, yang berfungsi untuk menghapuskan mikrob yang menyebabkan kelemumur, manakala aloe vera dan vitamin E menenangkan dan melembapkan kulit.

Tekstur berkrim berbuih kemudian dibilas dengan mudah dan, walaupun sesetengah bau kelapa boleh menjadi manis atau menyerlah, yang ini mempunyai aroma yang lembut dan bersih kerana ia berasal dari santan. Setelah kering dan digayakan, rambut mempunyai lantunan yang baik, rasa lembut dan bebas serpihan.

Percy & Reed I’m No Flake Scalp Soothing Shampoo

Jika anda sangat sensitif dan mahukan formula anti-kelemumur yang menenangkan yang mungkin, ini adalah pilihan yang tepat. Tetapi di sebalik rasa yang lembut, jangan tertipu dengan menganggap ia adalah kuasa besar bahan-bahan yang berkesan. Sapukan sedikit balsem cecair melalui rambut dan ia cepat berbuih, membolehkan sifat pengawalan minyak dan melawan serpihan berfungsi, termasuk ekstrak bit gula yang melindungi dan meningkatkan kesihatan kulit kepala.

Pro-vitamin B5 memastikan rambut mendapat rangsangan kilauan; minyak pati geranium dan bergamot menghasilkan bauan yang elegan yang menambah rasa premium keseluruhan. Mesra vegan dan bebas silikon, pembungkusannya juga boleh dikitar semula.