Rawatan Di Rumah Untuk Merawat Bulu Mata Dan Kelemumur Kening

Kelemumur pada Kening Anda [ Cara Cegah ]

Minyak Badam

Anda harus mengurut bulu mata dan kening anda dengan minyak Almond. Minyak badam bermanfaat untuk mengekalkan penghidratan kulit kerana ia menguatkan kening dan bulu mata sambil mengekalkan kelembapan kulit. Minyak badam boleh dipanaskan seketika sebelum diurut selama 10 minit. vitamin untuk rambut

Shampoo Bayi

Jika anda menggunakan syampu anti-kelemumur untuk menghilangkan kelemumur pada kening anda, berhati-hati. Untuk mengelakkan mata anda merengsa, gunakan syampu bayi untuk menghilangkan kelemumur dari bulu mata dan kening anda. Sapukan syampu yang telah dicairkan pada kapas dan sapukan pada kening dan bulu mata anda. Akhir sekali, urut sebentar dengan hujung jari sebelum dibasuh dengan air. Bersikap lembut dan berhati-hati semasa anda melakukan ini.

Minyak Pokok Teh

Salah satu cara terbaik untuk menghilangkan kelemumur adalah dengan menggunakan minyak pokok teh. Sapukan sedikit minyak pokok teh pada bulu mata dan kening anda menggunakan bebola kapas selepas memanaskannya seketika. Selepas beberapa lama, bilas dengan air suam. Untuk kesan yang optimum, ulangi proses ini beberapa kali sehari.

Gunakan Air Suam

Basuh kain anda dalam air panas dan kemudian tutup kening dan kelopak mata anda dengannya. Biarkan kain itu kekal di tempatnya untuk seketika, kemudian tanggalkannya. Kelemumur boleh dihilangkan dari semasa ke semasa dengan menggunakan kain suam untuk membersihkan kening dan kelopak mata.