[ Cegah Keguguran ] Suplemen Dan Vitamin untuk Menguatkan Rambut Selepas Umur 50

Suplemen Dan Vitamin Tambahan Untuk kesan positif pada Kesihatan Rambut

Selepas umur 50 tahun, badan anda mungkin mula berubah dalam pelbagai cara. Sebagai contoh, kulit anda mungkin menjadi kurang anjal dan kurang responsif terhadap senaman, dan jadual tidur anda mungkin menjadi tidak teratur. Anda juga mungkin melihat perubahan pada rambut anda – iaitu, ia mungkin menjadi lebih nipis, lebih rapuh dan kurang lebat. Walau bagaimanapun, terdapat perkara yang boleh anda lakukan untuk mengubah keadaan. sebelum memulakan rutin mengambil suplemen baharu, berbincang dengan doktor anda untuk memastikan ia selamat untuk anda.

Biotin – Kekurangan Biotin boleh menyebabkan Keguguran Rambut

Biotin, atau vitamin B7, mungkin merupakan suplemen pertama yang terlintas di fikiran apabila anda memikirkan tentang penjagaan rambut. Vitamin membantu badan memetabolismekan lemak, karbohidrat, dan protein, dan kekurangan boleh menyebabkan keguguran rambut.

Terdapat banyak syampu yang dibuat dengan biotin, dan ia boleh membantu merangsang folikel rambut.

B12 – Kekurangan Vitamin ini boleh menyebabkan Kerosakan Rambut

Ini adalah vitamin yang perlu anda perhatikan selepas umur 50 tahun. Wanita selepas menopaus dan menopause lebih terdedah kepada kekurangan B12, dan ketidakseimbangan hormon semasa kitaran ini boleh menyebabkan gejala seperti pendarahan berat dan penurunan ketara dalam vitamin B12 yang penting untuk pertumbuhan rambut .

Vitamin C

Jika anda tidak mendapat vitamin C yang mencukupi, risiko anda mengalami masalah sendi, kuku berbentuk sudu, dan keguguran rambut meningkat. Selain itu, makan makanan yang kaya dengan vitamin C boleh membantu menyokong pertumbuhan rambut sedia ada. Pengambilan suplemen juga boleh membantu.

Zat besi

Zat besi membantu meningkatkan peredaran dan memindahkan oksigen ke sel-sel badan dengan lebih cekap. Apabila anda kekurangan dan nutrisi kesihatan sel tersebut, termasuk yang merangsang pertumbuhan rambut (serta pertumbuhan kuku), terjejas.

Rujukan

1- Supplements to Strengthen Your Hair, bestlifeonline