Minyak Badam Almond + Campuran Bahan Semulajadi Untuk Mengawal Rambut Gugur

Minyak badam boleh membantu menghentikan keguguran rambut. Ia juga boleh menjadi pembersih yang hebat. Kuantiti tinggi protein, asid lemak omega-9, dan vitamin E. Minyak badam adalah minyak yang paling biasa dijual dan disyorkan untuk digunakan sebagai produk rambut. Berikut adalah cara yang berbeza untuk menggunakan minyak badam untuk mengawal keguguran rambut.

Membersihkan Kulit Kepala dan Membantu Menghentikan Keguguran Rambut

1. Minyak Almond Badam Dan Yogurt

Yogurt ialah cara yang sihat dan berkesan untuk memastikan rambut anda sihat dan berhawa dingin. Digabungkan dengan minyak badam, ia boleh membantu mengurangkan keguguran rambut.

Cara:
Satukan minyak badam dan yogurt dalam mangkuk. Basuh rambut anda, Biarkan rambut kering. Sapukan campuran yogurt dan minyak badam dalam bahagian. Biarkan selama 30 minit dan kemudian bilas dengan syampu lembut.

2. Minyak Badam Almond Dan Jus

Jus lemon membantu membentuk kolagen, yang mempunyai kesan langsung pada pertumbuhan rambut.

Cara:
Masukkan minyak badam dan jus lemon ke dalam mangkuk dan gaul rata. Bahagikan rambut anda dan sapukan campuran pada rambut dan kulit kepala anda dengan betul. Urut minyak ke kulit kepala anda selama sekurang-kurangnya 5 minit, tunggu selama setengah jam, dan kemudian gunakan syampu lembut.

3. Minyak Badam Dan Telur

Telur adalah sumber protein yang baik, yang boleh membantu menyuburkan folikel rambut anda dan menggalakkan pertumbuhan rambut. Pek ini membantu menjinakkan keriting bagi orang yang mempunyai rambut kering dan tidak terurus.

Cara:
Pukul telur dan minyak badam bersama-sama sehingga anda mempunyai adunan sebati. Kemudian basuh dan keringkan rambut anda. Sapukan campuran pada rambut anda yang baru dibasuh. Biarkan selama 40 minit dan kemudian bilas dengan syampu.

4. Minyak Almond Badam Dan Minyak Kelapa

Minyak Kelapa adalah produk penjagaan rambut yang hebat kerana ia menyejukkan rambut anda dan menjadikannya bersinar..

Cara:
Campurkan badam dan minyak kelapa dalam mangkuk dan urut ke dalam kulit kepala anda. Selepas mengurut kulit kepala anda selama lima hingga 10 minit, sapukan minyak ke bawah, ke seluruh rambut anda, hingga ke hujung. Biarkan selama 30 minit lagi. Basuh dengan syampu lembut.