Khasiat Barli Boleh Membantu Mencegah dan Menyembuhkan Kencing Manis Menurut Kajian

Khasiat Yang Boleh Dapat Jika Amal Minum Air Barli

Beberapa kajian menunjukkan bahawa barli boleh membantu mengurangkan paras gula pada penghidap diabetes Jenis 2. Menurut Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH), polifenol yang terdapat dalam barli boleh mengurangkan paras gula dalam darah dengan merangsang pembebasan insulin. Menurut satu kajian, pengambilan harian sebanyak tiga auns barli bijirin penuh mengurangkan tahap glukosa darah selepas makan sebanyak 13 peratus. Orang yang menghidap diabetes Jenis 2 harus bermula dengan satu auns barli setiap hari, dan meningkatkan dos sehingga mereka mencapai tahap penggunaan yang diingini. Barli mempunyai manfaat kesihatan yang lain juga. Ia juga mungkin berguna dalam rawatan obesiti kerana ia melambatkan penghadaman karbohidrat.

Makan Barli Dapat Kawal Paras Gula Dalam Darah Anda

Selain berfungsi sebagai sumber serat dan protein yang hebat, barli juga boleh membantu penghidap diabetes Jenis 2, kata Dr Shai Bitton, MD, profesor perubatan bersekutu di Sekolah Perubatan Mount Sinai di New York City. Kajian telah mendapati bahawa diet yang kaya dengan bijirin penuh dan kekacang seperti barli boleh menurunkan gula darah. Barli mempunyai banyak manfaat sebagai bahan makanan. Ia boleh membantu dengan kedua-dua diabetes dan tekanan darah tinggi. Barli juga merupakan salah satu bijirin tertua dalam sejarah manusia dan dianggap bijirin bebas gluten oleh kebanyakan orang dengan penyakit seliak.

Perkara Terbaik Tentang Barli Untuk Diabetes, Penurunan Berat Badan dan Kesihatan

Salah satu makanan yang boleh anda makan untuk mengawal gula darah anda ialah barli. Anda harus makan barli kerana ia mengandungi banyak serat. Ini boleh membantu anda kekal kenyang lebih lama. Juga, barli sangat sihat untuk anda. Ia mempunyai vitamin B, C, dan E. Ia mengandungi lebih daripada enam mineral. Selain itu, barli mengandungi protein yang tinggi. Jadi, adalah penting untuk anda makan barli. Cuba makan setiap hari dan anda boleh merasakan tahap gula dalam darah anda lebih baik. Barli adalah salah satu makanan bijirin yang paling popular. Ia juga dikenali sebagai “pilaf” di Timur Tengah. Barli mempunyai kandungan protein yang tinggi. Di samping itu, ia mempunyai banyak vitamin. Sesetengah orang menganggap barli lebih baik daripada makanan bijirin lain. Secawan barli yang dimasak menyediakan kira-kira 7 gram protein dan sangat kaya dengan mineral. Ia tinggi serat, rendah lemak, dan tidak mengandungi kolesterol.