Perlu ke Saya Mencuci Syampoo Rambut Setiap Hari?

Korang Cuci Rambut Tiap Hari

Berapa Kerap Rambut Saya Perlu Disyampu – Bolehkah saya Mencuci Rambut Setiap Hari?  Anda cuci rambut anda, anda syampu, kadang-kadang anda syampu dua kali, kemudian anda bilas, sapukan perapi, kemudian anda lakukan bilas terakhir, dan anda selesai! Rambut anda bersih, anda berasa segar, dan anda boleh meneruskan hari anda tanpa memikirkan pengalaman mencuci rambut anda. Masalah kelemumur

Kemudian di suatu tempat antara 2013-2016, ia mula menjadi trend untuk pergi sehari antara mencuci, dan itu dengan cepat meningkat kepada pergi selama mungkin (dalam sebab) antara basuh kerana “syampu adalah buruk”.

Syampu kering berjaya dan masih ada, menyelamatkan ramai daripada kita apabila kita cuba memanjangkan rambut antara basuhan.

Dan perasaan pencapaian ini tentang pergi beberapa hari antara cucian telah mengalihkan perasaan hari cuci kami kepada sesuatu yang kurang positif. Dan orang ramai mula tertanya-tanya, “Adakah buruk untuk mencuci rambut saya setiap hari? Perlukah saya CUBA memaksa diri saya untuk pergi beberapa hari antara mencuci?”

Berapa kali perlu syampoo rambut

Sebagai bekas, walaupun masih berlesen, pendandan rambut, saya ingin berkongsi pandangan saya tentang mencuci rambut dalam siaran ini.

Secara umum, mencuci rambut anda setiap hari bukanlah sesuatu yang buruk. Ia tidak merosakkan rambut anda, ia tidak merosakkan kulit kepala anda. Ia melakukan satu perkara: ia membersihkan rambut dan kulit kepala anda daripada kotoran, minyak, pembentukan produk, pencemaran, dan apa sahaja yang anda mungkin tidak mahu duduk di atas kepala anda.

Selagi anda mengikutinya dengan perapi yang baik, dan mungkin biarkan perapi itu melekat pada rambut anda selama beberapa minit untuk benar-benar memberinya sedikit masa untuk bekerja, rambut anda sepatutnya baik-baik saja.

Jadi itu menimbulkan persoalan: mengapa begitu ramai orang berusaha keras untuk pergi sehari atau lebih antara mencuci?

Pemahaman saya ialah ia bukan sahaja menjimatkan masa tetapi kesedaran bahawa kita mungkin membasuh lebih banyak daripada yang kita sebenarnya *perlu* membenarkan ramai orang memanjangkan masa antara mencuci rambut. Saya fikir ramai, jika tidak semua, daripada kita, mencuci setiap hari semata-mata kerana kebiasaan atau apa yang kita diajar semasa kita masih muda.

Tetapi secara umum, jika rambut anda tidak terlalu kotor, berminyak, dilitupi banyak produk, atau sebarang sebab lain yang akan memaksa anda mencuci rambut anda, anda boleh pergi satu atau dua hari antara mencuci.

Malah, ramai orang telah mengetahui bahawa anda boleh “melatih” kulit kepala anda untuk pergi lebih lama antara dicuci dan membantunya daripada mengeluarkan minyak secara berlebihan. Ini, mungkin, perbualan yang lebih besar untuk jawatan yang berbeza, tetapi pada asasnya jika anda tidak mencuci rambut anda dengan banyak, kulit kepala anda akan menyesuaikan diri dengan tidak menghasilkan banyak minyak untuk memulihkan kulit kepala yang baru disyampu. Ini tidak berfungsi secara menyeluruh, tetapi ia boleh berfungsi untuk sesetengah orang.

Pada ketika ini, anda mungkin tertanya-tanya: apakah keputusannya? Bolehkah saya mencuci rambut saya setiap hari? 

Dan jawapan saya untuk anda adalah ini: jika mencuci rambut anda setiap hari berkesan untuk anda, rambut anda dan gaya hidup anda, maka ia tidak mengapa. Jika anda menyedari kekeringan tambahan, atau menyedari bahawa anda mungkin tidak perlu mencuci rambut anda setiap hari, lihat jika anda boleh memanjangkan sedikit rutin mencuci anda. Secara umumnya, syampu bukanlah syaitan, dan ANDA akhirnya boleh memutuskan apa yang paling sesuai untuk jenis rambut dan kulit kepala anda.

sumber : thesmallthingsblog