Bagaimanakah Cara Terbaik Untuk Memilih Syampu Paling Sesuai Untuk Lelaki

Bagaimana untuk memilih syampu

Cara terbaik untuk memilih syampu, Semuanya bagus dan mengetahui apa yang kami fikir adalah produk syampu terbaik di luar sana, tetapi bagaimana anda memilih tawaran yang sesuai untuk anda? baca : memilih syampu yang bersesuaian, Berikut ialah beberapa perkara yang perlu difikirkan semasa mengimbas rak kedai, sama ada jenis fizikal atau maya…

Ketahui jenis rambut anda Rambut

setiap orang berbeza tetapi mop lelaki biasanya berada di bawah salah satu daripada tiga kategori utama: kering, berminyak atau biasa (gabungan kedua-dua).
Mengetahui rambut anda paling menyerupai rambut anda bukan sahaja boleh membantu menjadikan membeli-belah syampu lebih mudah, tetapi mengubah cara rambut anda kelihatan dan rasa, untuk kebaikan! Cara mudah untuk mengetahui jenis rambut yang anda miliki adalah dengan mengambil tisu atau kertas blotting dan sapukan pada rambut anda. Jika terdapat tompokan minyak anda mempunyai rambut berminyak, tetapi jika tiada apa-apa pada tisu anda mempunyai rambut kering.

Fikirkan tentang hasil yang anda inginkan

Hampir semua syampu mempunyai bau yang harum, tetapi masih banyak lagi yang perlu dipertimbangkan daripada itu.
Kebanyakan produk dipasarkan untuk menyelesaikan masalah atau kebimbangan tertentu. Daripada membantu anda mengawal kunci yang tidak terkawal kepada membaiki rambut selepas mewarna, contohnya. Cara menghilangkan kelumumur dengan limau ,Perkara paling mudah untuk dilakukan ialah hanya memikirkan hasil yang anda inginkan dan titik kesakitan yang mungkin anda alami pada masa ini, jika ada. Rambut kering? Pilih syampu yang berkhasiat dan melembapkan, sebagai contoh, sambil melihat beberapa topeng penyaman intensif.

Jangan tertipu dengan syampu yang dibuat “khusus untuk lelaki”

Tidak seperti kita dibimbing untuk percaya melalui pemasaran, tidak ada perbezaan nyata antara rambut wanita dan lelaki. Sama ada ia mempunyai pembungkusan merah jambu dan bunga terang atau bentuk maskulin yang kuat dan warna gelap, hasilnya adalah sama. Pilih syampu yang bercakap dengan anda dan jangan tertipu semata-mata oleh apa yang pembungkusan memberitahu anda. Baca Juga : cara hilangkan kelemumur teruk