4 Pilihan Shampoo Untuk Kulit Kepala Gatal Dan Kelemumur Berkuping Teruk

 

Apakah Syampu Kelemumur Terbaik untuk Kulit Kepala Gatal

Jika anda mengalami kelemumur, anda tahu bahawa bukan hanya penampilan serpihan yang jatuh yang menjadikannya sangat menyusahkan – ia juga tidak selesa untuk kulit kepala anda. Itulah sebabnya kami telah mengumpulkan empat shampoo kelemumur untuk membantu anda kelihatan dan merasai yang terbaik.

4 Shampoo Untuk Kelemumur Dan Kulit Kepala Gatal

Bagi mereka yang mempunyai kelemumur ringan hingga sederhana, rawatan shampoo kelemumur yang baik boleh membantu. Syampu kelemumur terbaik membantu membetulkan keadaan yang membolehkan kelemumur berlaku di tempat pertama: kehadiran yis pada kulit kepala anda, pengeluaran berlebihan kelenjar minyak, dan tindak balas imun semula jadi badan anda terhadap kehadiran yis. Oleh itu, syampu kelemumur terbaik dibuat dengan bahan-bahan yang mengurangkan jumlah yis pada kulit kepala anda dan menghalang kelenjar minyak anda daripada menghasilkan terlalu banyak, minyak.

Shampoo Kelemumur Berkuping untuk Atasi Masalah Kelemumur

Apabila membeli-belah untuk syampu kelemumur yang terbaik, adalah penting untuk diingat bahawa ini bukan sekadar 6 untuk menambah rutin penjagaan rambut anda. Ini akan menjadi syampu baharu anda. Jelas, bukan? Tetapi ini bermakna senarai ramuan bukan satu-satunya perkara yang anda lihat. Anda perlu memastikan bahawa shampoo juga sesuai untuk jenis rambut anda, shampoo untuk kulit kepala berkuping,  sama ada itu bermakna menyemak untuk memastikan anda boleh menggunakan syampu dengan rambut yang dirawat warna atau bahawa syampu menawarkan faedah lain seperti melembutkan rambut kering atau rosak .

  1. Nizoral Anti-Dandruff Shampoo

anti-kelemumur yang terbukti secara klinikal ini dibuat dengan ketoconazole 1%, bahan yang terbukti membantu melawan wabak kelemumur. Ia juga melegakan pengelupasan, kerak, dan kegatalan yang disebabkan oleh wabak sedia ada. Syampu ini bukan sahaja memberikan hasil yang sangat diperlukan apabila ia berkaitan dengan kelemumur, ia juga diuji salun dan berbaloi. Syampu dirumus untuk lembut pada rambut anda dan selamat digunakan walaupun anda mempunyai rambut yang dirawat warna, diproses secara kimia atau uban.

  1. Head and Shoulders Anti Dandruff Treatment

Ini adalah salah satu syampu anti-kelemumur yang paling popular di pasaran, dan atas sebab tertentu. Bukan sahaja syampu memberikan kelegaan kelemumur yang terbukti, berkas ini juga termasuk dua, 32 fl. oz. botol syampu supaya anda tidak akan kehabisan dalam masa terdekat.

Syampu berkrim berfungsi untuk menyuburkan kulit kepala anda, untuk membantu melegakan gejala kelemumur sambil membersihkan rambut dan kulit kepala anda. Mereka yang mempunyai rambut kering akan menghargai cara syampu ini menghidratkan rambut anda juga. 

  1. Neutrogena T/Gel Therapeutic Shampoo Syampu

ini memberikan anda kelegaan kelemumur yang tahan lama. Formula syampu dibuat dengan ekstrak tar arang batu, yang terus berfungsi selama berjam-jam walaupun selepas syampu dibilas. Formula ini juga berfungsi untuk meneutralkan kulit kepala anda dan mengurangkan keradangan.

Formula berasaskan tar arang batu paling sesuai digunakan pada warna rambut yang lebih gelap. Jenama ini terkenal dengan pengesahannya oleh pakar dermatologi, jadi mereka yang mempunyai kulit sensitif boleh merasa yakin bahawa kulit kepala mereka mendapat perlindungan terbaik. 

  1. Maximum Strength Shampoo

Jika anda menghadapi lebih daripada biasa kelemumur ringan, cuba formula berubat, kekuatan maksimum ini. Ia dirumus dengan Selenium Sulfide 1%, yang mengawal kegatalan dan mengelupas kelemumur. Ia juga mengandungi mentol penyejuk yang menenangkan kulit kepala anda dan memberikan anda pengalaman bersyampu yang lebih selesa. Kami juga menyukai syampu ini kerana selain daripada menawarkan kelemumur, ia melembutkan rambut anda dan menjadikannya lebih mudah diurus secara keseluruhan. 

sumber :rolingstones