Atasi Masalah Kelemumur Dengan Garam

Atasi Masalah Kelemumur Dengan Garam, Masalah rambut adalah masalah yang membakar dengan hampir semua orang di sekeliling kita mengadu tentang perkara yang sama. Petua rambut gatal guna garam, Bukan itu sahaja, memandangkan pencemaran yang menggila dan cuaca yang sangat kasar dan keadaan kerja, kulit kepala mengelupas juga merupakan fenomena biasa. Selain tidak bersih, ia juga amat memalukan. Bayangkan seseorang menunjukkannya kepada anda dan meninggalkan anda semua bermuka merah!

Baca : shampoo untuk rambut gugur dan kelemumur, Walaupun dapur kami adalah pandora ubat-ubatan, satu bahan yang sangat penting dalam hampir semua penyediaan lazat kami dan dalam beberapa pencuci mulut juga adalah garam. Tetapi siapa sangka garam juga sangat membantu dalam menghilangkan kelemumur. Cara Hilangkan Kelemumur Dengan Garam, Sama ada anda mengalami kelemumur bertompok-tompok yang datang dari semasa ke semasa atau seseorang yang secara konsisten menghadapi masalah ini, garam berfungsi dengan baik dan merupakan bantuan besar-besaran. 

Garam Ubat yang Bagus Untuk Kelemumur

Peluh dan berminyak adalah salah satu punca kelemumur. Namun, garam banyak membantu dalam menyerap semua lebihan minyak dari kulit kepala. Cara Hilangkan Kelemumur Baby

 Kelembapan yang berlebihan boleh menyebabkan pertumbuhan kulat dan juga menyebabkan kelemumur. Garam membantu dalam menyerap kelembapan berlebihan dan juga melawan pertumbuhan kulat. 

 Pori tersumbat adalah salah satu punca utama kelemumur. Garam membantu dalam melonggarkan kepingan pada kulit kepala dengan mengelupasnya. 

Cara menggunakan garam untuk menghilangkan kelemumur

 Garam dan minyak zaitun Minyak 

zaitun adalah perapi semula jadi dan ia juga membantu dalam menguatkan kulit kepala. Vitamin C dalam jus lemon membantu dalam merawat kelemumur dan juga membantu dalam pertumbuhan rambut. Untuk ubat ini, anda hanya perlukan 2 sudu besar garam laut, 1-2 sudu besar minyak zaitun dan 1-2 sudu besar jus lemon. Campurkan kesemuanya, lembapkan rambut anda dan sapukan larutan pada kulit kepala dan tutupkannya sepenuhnya. Urut dalam gerakan bulat dengan hujung jari anda dan biarkan selama 5 minit. Basuh rambut anda dengan syampu bebas sulfat dan sapukan perapi. Ambil perhatian bahawa anda menggunakan perapi dari panjang pertengahan hingga hujung dan bukan dari kulit kepala. 


Bilas garam Yang

ini adalah ubat yang sangat mudah dan cepat. Ia berfungsi kerana garam membantu dalam menyingkirkan kulit mati dan juga membantu dalam kehilangan kepingan. Panaskan jumlah air yang anda perlukan untuk membilas rambut anda dan sapukan 2 sudu besar garam ke dalamnya. Apabila garam telah larut, biarkan larutan sejuk. Sapukan larutan ke rambut anda dan kemudian basuh dengan syampu bebas sulfat ringan. Sapukan perapi dari bahagian tengah hingga akhir dan basuh dengan air suam. 


Syampu garam

Cuba penyelesaian ini dua kali seminggu dan ucapkan selamat tinggal kepada semua masalah kelemumur anda. Apa yang anda perlukan ialah setengah sudu besar garam dan satu sudu syampu. Masukkan sedikit garam ke dalam syampu dan gaul rata sehingga ia larut dengan baik. Ambil larutan di hujung jari dan urut pada kulit kepala. Basuh rambut anda dengan air sejuk. Kondisikan rambut anda dari panjang pertengahan hingga akhir. Teruskan melakukan ini dua atau tiga kali seminggu untuk mendapatkan hasil yang terbaik.  Idea tulisan Pink